Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2011

εφεδρειες-απολύσεις ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ


ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ

Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δε διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος.


Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές, δε φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής.

Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος.

Όταν ο Χίτλερ φυλάκιζε ομοφυλόφιλους, δεν αντέδρασα γιατί δεν ήμουν ομοφυλόφιλος.

Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν 'ήμουν καθολικός.

Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα, αλλά δεν υπήρχε κανείς πια να αντισταθεί μαζί μου.



Mάρτιν Νίμελερ


ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ
Μάθαινε και τα απλούστερα! Γι αυτούς που ο καιρός τους ήρθε ποτέ δεν είναι πολύ αργά!

Μάθαινε το αβγ, δε σε φτάνει, μα συ να το μαθαίνεις! Μη σου κακοφανεί! Ξεκίνα!

Πρέπει όλα να τα ξέρεις! εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.

Μάθαινε, άνθρωπε στο άσυλο!
Μάθαινε, άνθρωπε στη φυλακή!
 Μάθαινε γυναίκα στη κουζίνα!
Μάθαινε εξηντάχρονε!
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
 Ψάξε για σχολείο, άστεγε!
Προμηθεύσου γνώση, παγωμένε!
Πεινασμένε, άρπαξε το βιβλίο: είναι ένα όπλο.
Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία.
Μη ντρέπεσαι να ρωτήσεις, σύντροφε!

Bertolt Brecht